dnes je 16.9.2024

Input:

Příklady smluv v přípravné fázi stavby

30.6.2008, , Zdroj: Verlag Dashöfer

3.8.2.4 Příklady smluv v přípravné fázi stavby

JUDr. Irena Novotná

Následné příklady smluv v přípravné fázi stavby jsou koncipovány pro veřejné zakázky malého rozsahu. Objednatel ( v případě smlouvy o dílo podle zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění) nebo zadavatel (v případě smluv sestavených podle § 269 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění – nepojmenovaná smlouva).

VZOR Č. 1 PŘÍKLAD SMLOUVY PRO VÝKON STAVEBNÍHO DOZORU, KTERÝ BUDE ZAJIŠŤOVÁN FYZICKOU OSOBOU (JEDNÁ SE O ZAKÁZKU MALÉHO ROZSAHU)

Vzor
Stáhnout vzor

Číslo SOD objednatele: 54678-0

Číslo SOD zhotovitele: 9876Z/9

SMLOUVA O DÍLO

na výkon stavebního dozoru

Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu na základě § 536 a násl. zákona č. 513/1991 Sb., v platném znění (obchodní zákoník) a § 12 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., v platném znění, zákona č. 360/1992 Sb. v platném znění, zákona č. 183/2006 Sb., v platném znění (stavební zákon) a předpisů souvisejících A Metodický pokyn – Výkon stavebního dozoru na stavbách pozemních komunikací, vyd. Ministerstvem dopravy České republiky, Odbor pozemních komunikací, č.j. MD ČR-OPK č.j. 21385/95-230 ze dne 28. 7. 1995 s účinností od 1. 8. 1995.

Článek 1
Smluvní strany

1.1. Objednatel

Magistrát Města Ostravy

Na Holinách 56

165 00 Ostrava

Jehož jménem jedná: Ing. Jan Tuřán, primátor

Za objednatele je oprávněn jednat:

ve věcech smluvních: Ing. Jan Schiller

ve věcech technických: Ing. Vladimír Houska

Bankovní spojení: ČNB, Na Příkopě 28, 115 03 Praha

číslo účtu: 2008-15947-031/0710

IČ: 66953390

DIČ: CZ66953390

Dále jen objednatel

1.2. Zhotovitel

Ing. Jiří Kalina

Sídlo: Třešňová 5

Zastoupený: Ing. Ing. Jiřím Kalinou

Za zhotovitele je oprávněn jednat:

ve věcech smluvních: Mgr. Petr Hodina

ve věcech technických: Ing. Jiří Kalina

Bankovní spojení:ČNB, Na Příkopě 28, 115 03 Praha

číslo účtu: 2001-15947-031/0710

IČ: 56953390

DIČ: CZ56953390

Článek 2
Předmět smlouvy

  1. 2.1. Předmětem smlouvy je výkon stavebního dozoru na akci: Oprava pozemní komunikace, I/765, km 55,000 – 64,000 v k.ú. Holásky.

    V rámci výkonu stavebního dozoru se zabezpečuje zejména:

    • výkon stavebního dozoru dle Metodického pokynu MD ČR – Výkon stavebního dozoru na stavbách pozemních komunikací čj. 21385/95-230 ze dne 28. 7. 1995 s účinností od 1. 8. 1995, dále dle Dodacích podmínek objednatele pro konkrétní stavbu, Technických kvalitativních podmínek, Smlouvy o dílo a pokynů vedoucího TDS

    • odevzdání staveniště (pracoviště) zhotovitelům a zabezpečení zápisu do stavebního deníku

    • protokolární odevzdání směrového a výškového vytýčení stavby zhotovitelům

    • zajištění vstupu na pozemky

    • účast na kontrolním zaměření terénu dodavatelem před zahájením prací

    • dodržení podmínek rozhodnutí o jiném využití pozemků a opatření státního dohledu po dobu realizace stavby

    • dozorce stavby průběžně kontroluje práce tak, aby nedocházelo k vadám a nedodělkům

    • přejímka jednotlivých etap dokončeného díla

    • kontrola a odsouhlasení rozsahu provedených prací za dohodnuté časové období

    • připravení podkladů pro přejímky a kolaudace, vč. jejich zajištění

Článek 3
Cena díla, fakturace a platební podmínky

  1. 3.1. Cena s DPH: 400.000,00 Kč

    Slovy: čtyřistatisícíc korun českých

  2. 3.2. Způsob určení ceny

    Cena je sjednána podle nabídky zhotovitele.Cenová kalkulace, uvedená v příloze 1 této smlouvy, je její nedílnou součástí.

  3. 3.3. Platební podmínky

    Úhrada ceny za dílo bude provedena po etapách. Měsíčně provedené práce budou fakturovány dílčími měsíčními fakturami. Zhotovitel SD ve faktuře vyčíslí zvlášť cenu bez DPH, zvlášť DPH a celkovou fakturovanou částku včetně DPH. Konečná faktura bude vystavena po řádném skončení a písemném převzetí díla objednatelem a to bez vad a nedodělků.

  4. 3.4. Fakturace

    Faktury – daňové doklady – vystavené zhotovitelem SD, musí obsahovat náležitosti podle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., v platném znění (zákon o dani z přidané hodnoty) a číslo ISPROFIN dle předmětu smlouvy.

    Faktury jsou splatné do 60 dnů ode dne doručení na adresu:

    Magistrát Města Ostravy

    Na Holinách 56

    165 00 Ostrava

    Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti podle platných právních předpisů, nebo budou-li tyto údaje uvedeny chybně. Zhotovitel SD je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit.

    Peněžitý závazek placený prostřednictvím banky je splněn odepsáním částky z účtu objednatele.

Článek 4
Dodací podmínky

  1. 4.1. Termíny plnění:

    Od 12. 5. 2008 do 30. 12. 2008

    Zhotovitel je povinen dodržet termín plnění dle pokynů stavebního dozoru.

  2. 4.2. Výchozí podklady

    Projektová dokumentace

  3. 4.3. Povinnosti zhotovitele

    Zhotovitel SD je povinen postupovat podle předané projektové dokumentace, podle smluvních podmínek, technických norem a jiných technických a právních předpisů a v souladu s rozhodnutím veřejnoprávních orgánů. Na nedostatky zjištěné v průběhu provádění prací musí neprodleně upozornit zápisem do stavebního deníku a je oprávněn dát pracovníkům zhotovitelů příkaz přerušit práci, pokud odpovědný orgán zhotovitele není dosažitelný a je-li ohrožena bezpečnost prováděného díla, život nebo zdraví pracujících na díle nebo hrozí-li vážné škody. Není však oprávněn zasahovat do podnikatelské činnosti zhotovitelů.

    Veškeré pokyny dozorce stavby mají váhu rozhodnutí.

  4. 4.5. Ustanovení a řádné zmocnění zástupce zhotovitele na staveništi

    Zástupce zhotovitele SD musí splňovat příslušná ustanovení zákona č. 183/2006 Sb., v platném znění. Objednatel má právo zástupce zhotovitele SD odmítnout potřeby i během provádění díla.

  5. 4.6. Způsob provedení díla

    Zhotovitel SD je povinen provést dílo samostatně, na svůj náklad a nebezpečí ve sjednané době. Zhotovitel SD se zavazuje respektovat veškeré pokyny objednatele během provádění díla. Objednatel je povinen provedené dílo převzít a zaplatit za něj cenu podle této smlouvy.

    Zhotovitel SD není oprávněn převést své závazky plynoucí ze smlouvy na jiný subjekt bez vědomí objednatele.

  6. 4.7. Soupis provedených prací

    Stavební dozor kontroluje a odsouhlasuje rozsah prací provedených zhotoviteli za dohodnuté časové období. Soupis provedených prací předloží zhotovitelé na příslušných tiskopisech nejpozději poslední den běžného měsíce, které budou potvrzeny nejpozději do tří dnů od předložení.

  7. 4.8. Podmínky provádění díla

    Zhotovitel SD je povinen dílo realizovat v souladu s předaným projektem díla, který bude ověřen příslušným stavebním úřadem, podmínkami pro jeho realizaci dohodnutými v této SOD a podmínkami smluvně dohodnutými formou dodatků. Zhotovitel SD se také bude řídit pokyny objednatele při prováděných průběžných kontrolách, uvedených v této smlouvě. Zhotovitel má oprávnění k provádění stavební činnosti podle zákona č. 360/1991 Sb., v platném znění a předpisů souvisejících.

  8. 4.8.1. Řešení skrytých překážek

    Zhotovitel SD je povinen oznámit objednateli bez zbytečného odkladu, že byly zjištěny skryté překážky a tyto překážky znemožňují provedení díla v určitém stupni jeho provádění. Po dobu, dokud překážky nebudou odstraněny, jsou zhotovitelé povinni práce na daném úseku přerušit podle § 552 Obchodního zákoníku. Účastníci se dohodnou v přiměřené lhůtě na změně smlouvy.

  9. 4.8.2. Kontroly provádění díla

    Objednatel si vyhrazuje právo kontroly. Kontroly se budou vykonávat průběžně během zhotovování díla a konečná kontrola před předáním díla. Kontroly se budou týkat průběhu prací, včetně dokladů, uvedených v předmětu díla. Zhotovitel SD má upozorňovací povinnost vůči objednateli, pokud zjistil při vynaložení odborné péče, že objednatel vydal nevhodné pokyny.

    Zhotovitel SD je povinen vyzvat objednatele ke kontrole, a to písemně. Objednatel je povinen do tří pracovních dnů se dostavit a kontrolu provést. Její výsledek zaznamená do stavebního deníku, včetně datumu, kdy kontrolu provedl.

  10. 4.9. Staveniště

    Zhotovitel SD objednatele provede předání staveniště zhotovitelům podpisem Protokolu o předání a převzetí staveniště. Staveniště bude zřízeno podle podmínek zákona č. 183/2006 Sb., v platném znění a předpisů souvisejících, a jeho provoz během zhotovování díla až do jeho předání se bude řídit podle smlouvy o dílo. Podmínky pro zahájení stavebních prací na smluveném díle dohodnou smluvní strany při jednání o předání a převzetí staveniště v Protokolu o předání a převzetí staveniště. V prostoru staveniště zhotovitelé zajistí dodržení bezpečnostních, protipožárních, hygienických a ekologických předpisů a opatření.

    Zhotovitelé jsou povinni po skončení prací předat staveniště v tom stavu, jak je uvedeno v Protokolu o předání a převzetí staveniště.

  11. 4.10. Vedení stavebního deníku

    Stavební deník se vede podle zákona č. 183/2006 Sb., v platném znění a předpisů souvisejících. Smluvní strany sjednávají, že pro vyřizování záležitostí souvisejících s realizací závazků z této smlouvy budou, s výjimkou případných změn této smlouvy, využívat stavební deník, vedený tím kterým zhotovitelem a uložený v místě provádění díla.

    Do stavebního deníku budou zaznamenávat zejména:

    • předávání staveniště,

    • výzvy zhotovitelů zhotoviteli SD a objednateli k provedení kontroly částí díla,

    • výsledky kontrol provádění díla zhotovitelem SD a objednatelem,

    • veškeré doklady a úřední opatření orgánů státní správy,

    • připomínky a vyjádření autorského dozoru.

    Zhotovitelé jsou povinni se řídit všemi zápisy objednatele a zhotovitele SD. Pokud objednatel zjistí vady při průběžné kontrole, zaznamená do stavebního deníku datum kontroly, výčet vad, termíny jejich odstranění a zhotovitelé jsou povinni tyto vady v daném termínu podle pokynů objednatele a zhotovitele SD bezúplatně odstranit.

    Zhotovitelé jsou povinni zabezpečit účast svých pracovníků na prověřování svých dodávek prací, které provádí zhotovitel SD a činí tak neprodleně opatření k odstranění vytknutých závad a odchylek od projektu.

    Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale jsou podkladem pro vypracování doplňků a změn smlouvy.

  12. 4.11. Předání předmětu díla

    Zhotovitelé splnili svou smluvní povinnost řádným a úplným dokončením díla za podmínek, které jsou stanoveny v této smlouvě dnem předání objednateli bez zjevných vad a nedodělků a uplynutím všech záručních lhůt.

  13. 4.11.1. Místo předání díla

    Pro výkon TDI: k.ú. Holásky

    Pro předání písemností:

    Magistrát Města Ostravy

    Na Holinách 56

    165 00 Ostrava

Článek 5
Přechod vlastnických práv a nebezpečí škody

Již od zahájení stavebních prací je vznikající dílo ve vlastnictví České republiky s příslušností hospodařit s majetkem státu pro objednatele.

Článek 6
Sankce a smluvní pokuty

V případě prodlení s placením faktury zaplatí objednatel zhotoviteli SD smluvní pokutu ve výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení, nejvýše však 20 % z ceny za dílo. Objednatel není povinen tuto smluvní pokutu zaplatit v případě prodlení s placením faktury, které nezavinil.

Neodevzdá-li zhotovitel SD dílo ve smluveném termínu, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny za dílo za každý den prodlení, nejvýše však 20 % z ceny za dílo. Tuto smluvní pokutu je objednatel oprávněn odečíst od fakturované částky za dílo.

Dohody o smluvních pokutách nevylučují povinnost zhotovitele SD uhradit objednateli škodu, která vznikne v přímé souvislosti s nesplněním jeho závazků odevzdat dílo, resp. odstranit vadu díla ve smluveném termínu. Objednatel je oprávněn domáhat se i náhrady škody přesahující smluvní pokutu.

Článek 7
Závěrečné ustanovení

Změny a zrušení smlouvy: Smlouvu lze změnit nebo zrušit pouze výslovným oboustranným písemným ujednáním, podepsaným oprávněnými zástupci obou stran. Změna bude prováděna Dodatkem, který bude označen pořadovým číslem / rok a tento Dodatek bude nedílnou součástí smlouvy. Jiné zápisy a protokoly se za změnu smlouvy nepovažují.

Výchozí podklady předávané objednatelem

Výchozí podklady předává objednatel bezúplatně zhotoviteli SD k realizaci činnosti a zůstávají v majetku objednatele. Zhotovitel SD je povinen tyto podklady vrátit objednateli v den předání díla. Zhotovitel SD není oprávněn tyto podklady používat k jiným účelům, než k činnosti podle smlouvy a bez vědomí objednatele není oprávněn s nimi seznamovat jiné osoby.

Ochrana důvěrných informací

Pokud není ve smlouvě stanoveno jinak, platí, že veškeré informace týkající se předmětu díla, s nimiž bude zhotovitel SD přicházet v průběhu provádění díla do styku, jsou důvěrné. Tyto informace nesmějí být sděleny nikomu, kromě objednatele a dalších osob určených objednatelem a nesmějí být zhotovitelem SD použity k jiným účelům než k provádění prací podle smlouvy. Zhotovitel SD je povinen zajistit, aby práce dle této smlouvy vykonávaly pouze osoby, které mají příslušná oprávnění a které jsou zavázány k povinnosti chránit důvěrné informace.

Výjimka z ochrany důvěrných informací

Výjimku z ochrany důvěrných informací tvoří ty informace, podklady a znalosti, které jsou všeobecně známé a dostupné.

Doložka vyšší moci: Pokud vzniknou mimořádné okolnosti, které brání dočasně nebo trvale splnění povinností vyplývající ze smlouvy a zavázaná strana je nemohla předvídat nebo odvrátit, obě strany se dohodnou na Dodatku jako nedílné součásti smlouvy a své vzájemné smluvní vztahy vypořádají.

Dodržování zákonů a předpisů: Zhotovitelé v plné míře odpovídají za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pomůckami podle zvláštních předpisů. Dále se zhotovitelé zavazují dodržovat hygienické, zdravotní, bezpečnostní a ekologické předpisy, související s realizací díla. Zhotovitel je povinen při realizací díla dodržovat veškeré technické normy, bezpečnostní předpisy, zákony a jejich prováděcí vyhlášky, které se týkají jeho činnosti. Pokud porušením těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré náklady zhotovitel.

Doložka utajení: Obě smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jim byly svěřeny druhou smluvní stranou, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům než k plnění podmínek této smlouvy.

Prohlášení zhotovitele SD: Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné.

Řešení sporů: Vzniklé spory mezi smluvními stranami budou řešeny přednostně dohodou.

Trvání smlouvy: Smlouva se uzavírá na dobu určitou.

Smlouva je ve 4 vyhotoveních, každé z nich je originálem smlouvy. Obě smluvní strany obdrží 2 vyhotovení.

Smluvní strany prohlašují, že se seznámily se zněním smlouvy a na důkaz souhlasu ji potvrzují svými podpisy.

V Brně dne:

V .............. dne:

Za objednatele:

Za zhotovitele:

VZOR Č. 2 PŘÍKLAD DOHODY NA ZPRACOVÁNÍ ARCHEOLOGICKÉ STUDIE (JEDNÁ SE O SMLOUVU, VYJMUTOU Z PŮSOBNOSTI ZÁKONA Č . 137/2006 Sb. ., V PLATNÉM ZNĚNÍ)

Vzor
Stáhnout vzor

Číslo Dohody Zadavatele:

Číslo Dohody Zpracovatele:

DOHODA

o zhotovení územní archeologické studie

Smluvní strany uzavírají tuto dohodu na základě zákona č. 20/1967 Sb., o státní památkové péči v platném znění a předpisů souvisejících.

Článek 1
Smluvní strany

1.1. Zadavatel

Magistrát Města Ostravy

Na Holinách 56

165 00 Ostrava

Jehož jménem jedná: Ing. Jan Tuřán, primátor

Za objednatele je oprávněn jednat:

ve věcech smluvních: Ing. Jan Schiller

ve věcech technických: Ing. Vladimír Houska

Bankovní spojení: ČNB, Na Příkopě 28, 115 03 Praha

číslo účtu: 2008-15947-031/0710

IČ: 66953390

DIČ: CZ66953390

Dále jen objednatel

1.2. Zpracovatel

Archeologické centrum ………., příspěvková organizace

Bří. Wolfů 78

779 00 Olomouc

Zastoupený: PhDr. Jiřím Kalinkou, ředitelem organizace s tím, že ve věcech technických ohledně provádění této Dohody jsou oprávněni jednat

PhDr. Jiří Kalinka, Mojmír Krása

Bankovní spojení: Komerční banka Olomouc, tř. Svobody 27, 772 14 Olomouc

číslo účtu: 285131580207/0100

IČ: 85008271

DIČ: CZ85008271

Dále jen zpracovatel

Článek 2
Předmět dohody

Předmětem dohody je zpracování územní archeologické studie na podkladě dostupných písemných a rešeršních záznamů v daném území k.ú. Holásky.

Rozsah a náležitosti studie:

Výstupem bude odborná studie se stanovením míst s předpokladem archeologických nálezů, odevzdaná v dohodnutém termínu zadavateli, obsahující všechny dostupné návrhy, opatření a řešení, včetně územních, časových a ekonomických požadavků a postupů potřebných k úspěšné realizaci záchrany a prezentace archeologického kulturního dědictví v rámci předmětné stavby.

Článek 3
Cena studie, fakturace a platební podmínky

  1. 3.1. Cena

    30 000,00 Kč bez DPH

    Slovy: třicettisíc korun českých

  2. 3.2. Způsob určení ceny

    Náklady na realizaci studie budou účtovány ve výši skutečně vynaložených nákladů. Cenová kalkulace je v příloze této Dohody a je její nedílnou součástí.

  3. 3.3. Platební podmínky

    Faktura bude vystavena po řádném skončení a písemném převzetí studie zadavatelem.

  4. 3.4. Fakturace

    Faktura – daňový doklad – vystavená zpracovatelem, musí obsahovat náležitosti podle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., v platném znění (zákon o dani z přidané hodnoty) a ISPROFIN podle předmětu dohody.

    Faktura je splatná do 60 dnů ode dne doručení na adresu:

    Magistrát Města Ostravy

    Na Holinách 56

    165 00 Ostrava

    Zadavatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti podle platných právních předpisů, nebo budou-li tyto údaje uvedeny chybně. Zpracovatel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit.

    Peněžitý závazek placený prostřednictvím banky je splněn odepsáním částky z účtu Zadavatele.

Článek 4
Dodací podmínky

  1. 4.1. Výchozí podklady a údaje k zhotovení studie

    Investiční záměr

    Termíny předání výchozích podkladů: po podpisu dohody

  2. 4.2. Způsob provedení studie

    Zpracovatel provede studii samostatně, na vlastní náklad a nebezpečí. Zpracovatel je oprávněn k zhotovení studie podle platných právních předpisů.

  3. 4.3. Místo předání studie

    Studie bude dodána na adresu:

    Magistrát Města Ostravy

    Na Holinách 56

    165 00 Ostrava

  4. 4.4. Termín plnění

    30. 8. 2008

    Zpracovatel je povinen dodržet termín plnění.

  5. 4.5. Podmínky provádění studie

    Zpracovatel bude studii realizovat v souladu s výchozími podklady a pokyny zadavatele, podmínkami pro její realizaci dohodnutými v této dohodě o studii.

  6. 4.6. Kontroly provádění studie

    Kontroly se budou vykonávat průběžně během zhotovování studie formou pořádání výrobních výborů.

  7. 4.7. Zajištění jakosti studie

    Studii musí být provedeno v jakosti podle platných technických norem a předpisů.

  8. 4.8. Předání předmětu studie

    Studie je provedena jejím dokončením a předáním zadavateli Zápisem o předání a převzetí studie.

  9. 4.9. Počet vyhotovení

    Zpracovatel dodá studii v počtu 4 ks.

  10. 4.10. Vícetisky

    Zadavatel je oprávněn si vyžádat vícetisky a zpracovatel je povinen vícetisky dodat v termínu dle písemné dohody se zadavatelem.

Článek 5
Přechod vlastnických práv a nebezpečí škody

Již od zahájení prací je vznikající studie ve vlastnictví České republiky s příslušností hospodařit s majetkem státu pro zadavatele. Nebezpečí škody na zhotovované věci však nese až do okamžiku podepsání Protokolu o předání a převzetí studie zpracovatel.

Článek 6
Odpovědnost za vady studie

Zpracovatel splnil svou smluvní povinnost řádným a úplným dokončením studie.

Zadavatel má právo reklamace vůči zpracovateli.

Zpracovatel je povinen odstranit případné zjištěné vady na svůj náklad v dohodnuté lhůtě.

Článek 7
Záruční lhůta a uplatnění nároků z vad studie

Záruční doba začíná běžet od termínu předání studie bez vad a nedodělků a sjednává se na 60 dnů. Zadavatel je povinen oznámit bezodkladně zjištěné vady studie Zpracovateli a sjednat jejich odstranění v termínech dle vzájemné dohody. V případě převzetí studie s vadami a nedodělky, které nebrání užívání studie, se považuje za rozhodující stanovení začátku záruční doby termín odstranění vad a nedodělků. Teprve od tohoto termínu začíná plynout záruční doba a je možné vystavit fakturu. V případě výskytu vad studie v průběhu záruční doby je zpracovatel povinen tyto bezplatně ve sjednané době odstranit.

Pokud zpracovatel provádí studii v rozporu se svými povinnostmi, je zadavatel oprávněn se dožadovat toho, aby zpracovatel odstranil vady vzniklé vadným prováděním. Zadavatel mu k odstranění těchto vad poskytne přiměřenou lhůtu. Pokud zpracovatel v této lhůtě vady neodstraní, je zadavatel oprávněn odstoupit od dohody.

Zadavatel má právo reklamace vůči zpracovateli. Zadavatel je povinen vady písemně reklamovat u zpracovatele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná zadavatelem v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou. Nejpozději do patnácti dnů po obdržení reklamace je zpracovatel povinen přistoupit k odstranění reklamované vady, a to i v případě, že reklamaci neuznává. Pokud tak neučiní, je povinen uhradit Zadavateli smluvní pokutu stanovené v této dohodě. Náklady na odstranění reklamované vady nese Zpracovatel i ve sporných případech až do rozhodnutí sporu.

Článek 8
Sankce a smluvní pokuty

V případě prodlení s placením faktury zaplatí zadavatel zpracovateli smluvní pokutu ve výši 0, 05 % z fakturované částky za každý den prodlení, nejvýše však 20 % z ceny za studii. Zadavatel není povinen tuto smluvní pokutu zaplatit v případě prodlení s placením faktury, které nezavinil.

Neodevzdá-li zpracovatel studii ve smluveném termínu, zaplatí zadavateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny za studii za každý den prodlení, nejvýše však 20 % z ceny za studii. Tuto smluvní pokutu je Zadavatel oprávněn odečíst od fakturované částky za studii.

Zpracovatel je povinen při reklamaci vad v záruční době do 15-ti dnů po obdržení písemné reklamace od zadavatele dohodnout s zadavatelem způsob a termín odstranění těchto vad. Při nedodržení dohodnutého termínu bude zpracovatel penalizován ve výši 500,– Kč za každou vadu a každý den prodlení.

Dohody o smluvních pokutách nevylučují povinnost zpracovatele uhradit zadavateli škodu, která vznikne v přímé souvislosti s nesplněním jeho závazků odevzdat studii, resp. odstranit vadu studie ve smluveném termínu. Zadavatel je oprávněn domáhat se i náhrady škody přesahující smluvní pokutu.

Článek 9
Závěrečné ustanovení

Změny a zrušení dohody: Dohodu lze změnit nebo zrušit pouze výslovným oboustranným písemným ujednáním, podepsaným oprávněnými zástupci obou stran. Změna bude prováděna Dodatkem, který bude označen pořadovým číslem / rok a tento Dodatek bude nedílnou součástí dohody.

Výchozí podklady předávané zadavatelem

Výchozí podklady předává zadavatel bezúplatně zpracovateli k realizaci činnosti a zůstávají v majetku zadavatele. Zpracovatel je povinen tyto podklady vrátit zadavateli v den předání studie. Zpracovatel není oprávněn tyto podklady používat k jiným účelům, než ke zpracování studie podle dohody a bez vědomí Zadavatele není oprávněn s nimi seznamovat jiné osoby.

Ochrana důvěrných informací

Pokud není ve dohodě stanoveno jinak, platí, že veškeré informace týkající se předmětu studie, s nimiž bude Zpracovatel přicházet v průběhu provádění studie do styku, jsou důvěrné. Tyto informace nesmějí být sděleny nikomu, kromě zadavatele a dalších osob určených Zadavatelem a nesmějí být zpracovatelem použity k jiným účelům než k provádění studie. Zpracovatel je povinen zajistit, aby práce dle této dohody vykonávaly pouze osoby, které jsou zavázány k povinnosti chránit důvěrné informace.

Výjimka z ochrany důvěrných informací

Výjimku z ochrany důvěrných informací tvoří ty informace, podklady a znalosti, které jsou všeobecně známé a dostupné.

Prohlášení o právní čistotě: Zpracovatel prohlašuje, že se k dílu nevztahují práva třetích osob podle zvláštního zákona.

Trvání dohody: Dohoda se uzavírá na dobu určitou.

Zánik dohody: Dohoda zaniká uplynutím záruční doby.

Řešení sporů: Vzniklé spory mezi smluvními stranami budou řešeny přednostně dohodou.

Platnost a účinnost: Oboustranně podepsaná dohoda nabývá očinnosti dnem převzetí zpracovatelem.

Dohoda je ve 4 vyhotoveních, každé z nich je originálem dohody. Obě smluvní strany obdrží 2 vyhotovení.

Smluvní strany prohlašují, že se seznámily se zněním dohody a na důkaz souhlasu ji potvrzují svými podpisy.

V Brně dne:

V ..................... dne:

Za Zadavatele:

Za Zpracovatele:

VZOR Č. 3 PŘÍKLAD SMLOUVY NA VÝKON AUTORSKÉHO DOZORU (PRO ZAKÁZKU MALÉHO ROZSAHU)

Vzor
Stáhnout vzor

Číslo smlouvy zadavatele AD:

Číslo smlouvy AD:

SMLOUVA O PROVÁDĚNÍ AUTORSKÉHO DOZORU
PROJEKTANTA

Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu na základě § 269 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb., v platném znění a v souladu s § 12 odst. 3 zák. č. 137/2006 Sb., v platném znění a předpisů souvisejících. K podmínkám smlouvy se vztahuje zákon č. 360/1992 Sb., v platném znění a zákon č. 183/2006 Sb., v platném znění (stavební zákon) a předpisy související.

Článek 1
Smluvní strany

1.1. Zadavatel

Magistrát Města Ostravy

Na Holinách 56

165 00 Ostrava

Jehož jménem jedná: Ing. Jan Tuřán, primátor

Za objednatele je oprávněn jednat:

ve věcech smluvních: Ing. Jan Schiller

ve věcech technických: Ing. Vladimír Houska

Bankovní spojení: ČNB, Na Příkopě 28, 115 03 Praha

číslo účtu: 2008-15947-031/0710

IČ: 66953390

DIČ: CZ66953390

Dále jen zadavatel

1.2. Zpracovatel

Ing. Jiří Kalina

Sídlo: Třešňová 5

Zastoupený: Ing. Ing. Jiřím Kalinou

Za zhotovitele je oprávněn jednat:

ve věcech smluvních: Mgr. Petr Hodina

ve věcech technických: Ing. Jiří Kalina

Bankovní spojení: ČNB, Na Příkopě 28, 115 03 Praha

číslo účtu: 2001-15947-031/0710

IČ: 56953390

DIČ: CZ56953390

Článek 2
Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je výkon autorského dozoru pro stavbu: Oprava pozemní komunikace, I/765, km 55,000 – 64,000 v k.ú. Holásky.

Zhotovitelem stavby je OPECO, s.r.o. se sídlem Kalinova 5, Ostrava, která uzavřela dne 7. 9. 2008 se zadavatelem smlouvu o dílo na zhotovení stavby: Oprava pozemní komunikace, I/765, km 55,000 – 64,000 v k.ú. Holásky.

Autorský dozor vypracoval projektovou dokumentaci stavby Oprava pozemní komunikace, I/765, km 55,000 – 64,000 v k.ú. Holásky a tuto dokumentaci odevzdal zadavateli AD pro účely vydání stavebního povolení stavby Oprava pozemní komunikace, I/765, km 55,000 – 64,000 v k.ú. Holásky.

2.1. Rozsah a obsah provádění autorského dozoru

  • prověřovat soulad projektové dokumentace zpracované jako součást díla s projektem zpracovaným autorským dozorem pro účely stavebního povolení. V rámci této ověřovací povinnosti má autorský dozor právo navrhnout zadavateli AD opatření, zjistí-li odchylky projektové dokumentace zhotovitele od projektové dokumentace jím zpracované

  • účastnit se projednání rozpočtových nákladů promítnutých do požadavku na vícepráce zhotovitele

  • na požádání zhotovitele poskytovat nutná vysvětlení k projektové dokumentaci zpracované autorským dozorem

  • schvalovat volbu druhu a barvy povrchu a vnitřních nátěrů nebo jiných povrchů, tvarů, druhů, polohy architektonických prvků

  • účastnit se předání staveniště zhotoviteli

  • zajistit dodržení údajů projektové dokumentace zpracované autorským dozorem s přihlédnutím k podmínkám stanoveným stavebním povolením a poskytovat vysvětlení potřebná pro plynulost stavby

  • posuzovat návrhy zhotovitele na odchylky a změny v projektu zpracovaném zhotovitelem a dávat k nim stanoviska a účastnit se jejich projednání s objednatelem, popřípadě s dotčenými orgány státní správy

  • spolu s objednatelem dávat zhotoviteli souhlas k provedení vyššího množství výrobků a výkonů, než bylo obsaženo v projektové dokumentaci zpracované autorským dozorem

  • sledovat postup provádění díla z hlediska časového plánu obsaženého ve smlouvě mezi zhotovitelem a objednatelem

  • účastnit se odevzdání a převzetí díla

  • účastnit se kolaudačního řízení a poskytovat přitom vysvětlení a spolupráci

Článek 3
Odměna, fakturace a platební podmínky

  1. 3.1. Cena s DPH: 200.000,00 Kč

    Slovy: dvěstětisící korun českých

  2. 3.2. Způsob určení ceny

    Cena je sjednána jako cena podle přijaté nabídky. Cenová kalkulace, uvedená v příloze č. 1, je nedílnou součástí smlouvy.

  3. 3.3. Fakturace

    Faktura – daňový doklad – vystavená autorským dozorem, musí obsahovat náležitosti podle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., v platném znění (zákon o dani z přidané hodnoty)

    Faktura je splatná do 60 dnů ode dne doručení na adresu:

    Magistrát Města Ostravy

    Na Holinách 56

    165 00 Ostrava

    Zadavatel AD je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti podle platných právních předpisů, nebo budou-li tyto údaje uvedeny chybně. Autorský dozor je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit.

    Peněžitý závazek placený prostřednictvím banky je splněn odepsáním částky z účtu objednatele.

    Za uskutečnění zdanitelného plnění pokládají smluvní strany právní moc kolaudačního rozhodnutí stavby.

Článek 4
Dodací podmínky

  1. 4.1. Výchozí podklady

    Projektová dokumentace

  2. 4.2. Provedení autorského dozoru

    Výkon autorského dozoru bude prováděn samostatně, na vlastní náklad a vlastní nebezpečí.

  3. 4.3. Místo předání příslušných dokladů

    Magistrát Města Ostravy

    Na Holinách 56

    165 00 Ostrava

  4. 4.4. Termín plnění

    Autorský dozor bude prováděn v termínu 9. 8. 2008 – 20. 12. 2008

  5. 4.4.1. Přerušení plnění

    Přerušení provádění výkonu autorského dozoru je možný v případech, jestliže:

    • zadavatel AD neposkytl řádně a včas výchozí podklady,

    • nastanou okolnosti vylučující odpovědnost smluvní strany vykonávající autorský dozor,

    O dobu trvání těchto okolností se prodlužuje lhůta sjednaná pro dokončení díla.

Článek 5
Záruka za jakost

Výkon autorského dozoru musí být proveden v jakosti podle platných technických norem a předpisů.

Článek 6
Závěrečná ujednání

  1. 6.1. Změny a zrušení smlouvy

    V případě, že smluvní strana, provádějící výkon autorského dozoru, z důvodu vyšší moci není schopna osobně dokončit činnost, zadavatel AD odstoupí od smlouvy. Obě strany vypořádají smluvní vztah dodatkem ke smlouvě.

  2. 6.2. Změny smlouvy

    Podmínky smlouvy nesmí být měněny v přímém rozporu se zadáním veřejné zakázky.

    Změny mohou být provedeny pouze po oboustranné dohodě smluvních stran Dodatkem ke smlouvě. Dodatek je nedílnou součástí smlouvy. Mění nebo ruší ustanovení smluvních vztahů v případech, které jsou smlouvou předvídány.

    Podstatné změny oproti smluvním ujednáním budou řešeny písemným a oboustranně odsouhlaseným Dodatkem, který je nedílnou součástí smlouvy.

  3. 6.2. Doložka utajení

    Smluvní strana, provádějící výkon autorského dozoru se zavazuje, že bez výslovného souhlasu zadavatele AD předané podklady, ani výsledky své pomoci nebo jejich část

Nahrávám...
Nahrávám...